lørdag den 10. januar 2015

Nattevagten

Når det bliver nat, nedbrydes væggene mellem vores boliger og vi besøger hinandens verdener.

Af og til kommer en kvinde ind i min lille lejlighed. Høj, i begyndelse af trediverne, med sørgmodige mandeløjne. Hun læser mine digte, bladrer i pengesedlerne i min tegnebog, åbner køleskabet og tæller de tømte vinflasker på køkkenbordet. Til sidst sætter hun sig ved min seng og ser på mit sovende legeme. Kom andre søvngængere forbi på deres pilgrimsfærd gennem den sovende by, ville de tro, at vi sad model for en pieta.

Således går timerne, indtil morgentrafikken så småt begynder på vejen nedenfor og min mystiske gæst farer op og skynder sig bort, inden væggene genopbygges i lyset fra solopgangen og skiller os ad på ny.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar