søndag den 17. oktober 2010

Trækfuglemimik

Trækfugle mimik - et digt

Ord hvisket af en ældre herre, med buskede øjenbryn, på vej gennem et parkanlæg:

ved den første nattefrost
når mine øjenbryn truer med at flyve bort
sammen med efterårets fugletræk
for undervejs mod rejsens endemål
at lege tagfat med svalerne
hen over pyramidernes toppe
og med deres flygtige skygger
bringe sfinksens ansigt til live
bønfalder jeg dem:
efterlad ikke mit ansigt mimikløst tilbage
som en gravsten med forvitret indskrift
blandt nedfaldent løv
for hvordan i alverden skal mit ansigt
kunne udtrykke vemod grænsende til vanvid
uden jeres vingesus?

1 kommentar:

  1. Jeg er meget glad i dag med min familie. Mit navn er Angela, bor i USA, min mand forlod mig i et år, og jeg elsker ham så højt, at jeg har ledt efter en måde at få ham tilbage på siden da. Jeg har prøvet mange muligheder, men det lykkedes ikke, før jeg mødte en ven, der introducerede mig til Dr. UDAMA, en trylleformular, der hjalp mig med at bringe min mand tilbage efter 2 dage. Min mand og jeg lever lykkeligt sammen i dag, fordi jeg fulgte instruktionerne fra den store Dr UDAMA. Den mand er fantastisk, du kan kontakte ham via e-mail: (udamaada@gmail.com). og hans direkte kontaktnummer og whatsapp er (+27658978226) Nu vil jeg råde alle seriøse personer, der befandt sig i denne form for problemer, til at kontakte ham nu en hurtig løsning uden stress..

    SvarSlet