torsdag den 14. oktober 2010

Damen med den lukkede vifte

Damen med den lukkede vifte - et digt

Damen med den lukkede vifte. Farvelagt fotografi fra omkring 1900. Følgende digtfragment tillægges hende:

Kærlighed blev ikke bygget på én dag,
står der skrevet i epistelen,
som aldrig blev besvaret.

Om det foreløbige bygningsværk
står endvidere skrevet:
Selv om hvælvingerne er opakke
og vores flakkende blikke
overser det usynlige,
er hverdagen en skrækroman.
Hver dag dræbes håbet
på vej op og ned ad endeløse trapper.
Det er sandt, at tårnbyggerne står i kø,
men de ensomme hjerter
er levende begravet i murværket.

Fra prædikestolen opfordres
de mest udholdende blandt de torturerede
til at holde det tredie øje på klem
i henhold til overleveringen om,
at bygherren holder sig strengt til
arkitektens tegninger,
og at den nedgravede skat
skal søges i forsvindingspunktet.

Men selv om mange fægter
vildt med armene i alle mulige retninger
med det resultat,
at den tilfældigt forbipasserende
(før i tiden omtalt som din næste)
får den ene ørefigen efter den anden,
ved ingen imidlertid mere,
hvor de skal lede.

1 kommentar:

  1. Jeg er meget glad i dag med min familie. Mit navn er Angela, bor i USA, min mand forlod mig i et år, og jeg elsker ham så højt, at jeg har ledt efter en måde at få ham tilbage på siden da. Jeg har prøvet mange muligheder, men det lykkedes ikke, før jeg mødte en ven, der introducerede mig til Dr. UDAMA, en trylleformular, der hjalp mig med at bringe min mand tilbage efter 2 dage. Min mand og jeg lever lykkeligt sammen i dag, fordi jeg fulgte instruktionerne fra den store Dr UDAMA. Den mand er fantastisk, du kan kontakte ham via e-mail: (udamaada@gmail.com). og hans direkte kontaktnummer og whatsapp er (+27658978226) Nu vil jeg råde alle seriøse personer, der befandt sig i denne form for problemer, til at kontakte ham nu en hurtig løsning uden stress..

    SvarSlet