søndag den 8. juli 2012

Et drømmespor til fortidens store togkatastrofer

Drøm om togulykke

En ørken. En ung vandringsmand. Et drømmespor til fortidens store togkatastrofer.

***

Ørkenen er drømmenes landskab par excellence. En dag vil jeg fortælle om min rejse ind i ørkenen efter Scheherazades grav, og om hvordan hun og alle figurerne fra Tusind og én nat blev bragt til live igen. Men det får vente. Jeg må først se at få afsluttet fortællingerne om Michelangelo og den i marmoret indespærrede engel, om den navnløse fortæller, som oplevede alt i verden, selv hans bedste ven, som trykt på gardiner, og om møbelsnedkeren Simon, som skabte en stol til Gud i håb om, at Gud en dag ville komme og besøge ham. Det skete, men Gud viste sig at være en helt anden end den, Simon forestillede sig.

***

Jeg tror, at jeg fremover vil kategorisere mine fortællinger som ”fantastiske fortællinger”. Det er i den genre, min interesse ligger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar